Gyors, egyszerű, olcsó design- és ajándékötletek lépésről lépésre

Rapid Design

Rapid Design

VILÁGVÁROS a lakásunkban - avagy elhoztam Chicagot az ötödik emeletre

2012. június 24. - Rapid Design

Utazni nem éppen olcsó mulatság, pláne, ha Amerikáról van szó. De lehet, hogy nem is kell olyan messzire menni: Hozzuk el az úticélt a lakásba!

Férjem Chicago mániás. Őrült nagy rajongója a városnak. Elolvad a látképétől, épületeitől, mindentől, ami ezzel a várossal kapcsolatos.

Gondoltam, meglepem a szülinapjára és Chicagora építem  a köszöntést, ünneplést.

Rögtön vettem is egy jó kis Chicago útikönyvet és egy térképet: hogy én magam is fel tudjak készülni, de egyúttal ajándék is. :)

 Tehát a lakásunk egy napra Chicagová változott. Kineveztem a lakás egyes helyiségeit Chicago jellegzetes helyeinek. Az előszoba – gardrób lett az elit Magnificent Mile, ami kis túlzással, a mi Fashion Streetünknek vagy Váci utcánknak felel meg. A szerencsés nappali megkapta a Lincoln Parkot a Lincoln Park Zoo-val, a konyha a Navy Pier-ré alakult – ott számtalan vendéglátóipari egység van és mindenféle szórakoztató bűvölet. A fürdőnek jutott a csodálatos és jellegzetes Michigan Lake panoráma, míg a wc-be szorult a Shedd Aquarium. A hálószobába pedig a Millenium Park költözött, férjem egyik kedvenc szobrával a Cloud Gate-tel, vagy ahogy a helyiek nevezik az alakja után: The Bean. (A Bab)

Nyilván nem volt célom és nem is kell arra kell törekedni, SŐT, hogy a megszólalásig hasonlítson az adott helyre és az legyen az érzésünk, hogy valami varázslatos teleportálásnak hála ott is vagyunk. Csupán ki kell emelni olyan jellegzetes elemeket, amik utalnak a helyre vagy meghatározzák azt. Gondolok itt UTCATÁBLÁKra, ÉPÜLET SZILUETTEKre, neves épületekre, feliratokra stb. A fő mondanivaló egy ilyen meglepetéssel az úgyis vagy bizonyos emlékek felidézése, megidézése, vagy ha még sose járt ott az ünnepelt, akkor egy jelképes megjelenítés.

 Mindenekelőtt kinéztem, milyen a chicagóiak „Budapest kártyája” (Chicago City Pass), s egy hasonlót le is gyártottam, „ne kelljen már annyit fizetnünk a belépőkért” :))))))))))) Az ember ott spórol, ahol tud. :)

Ez mondanom se kell, rengeteg kutatómunkával jár, vagyis GYORSnak semmiképp nem nevezném. Pláne, hogy jómagam még sose jártam Chicagoban, így ez eléggé nehezítette az előrehaladást. Elolvastam az útikönyvet, kutakodtam a neten, kinyomtattam egy sor képet, infot. Ezután kiválasztottam minden területhez egy – egy jellegzetes látnivalót, képet, felskicceltem sütőpapírra, vagy rámásoltam sütőpapírra (olcsóbb, mint a pauszpapír). És kiragasztottam a lakásban a megfelelő helyekre.

Az útikönyvben kinéztem egy jó kis éttermet, a neten kikerestem a weblapjukat és egy jó kis ételt kiválasztottam. Ezt meg is főztem, jelzésszerűen felskicceltem az étterem nevét egy papírra, majd az étkező falára ragasztottam, csak, hogy tudjuk, hol is ebédelünk. :) (Mellesleg a Table Fifty-two-nál ettünk pisztáciás csirkemellet kuszkusszal, akit érdekel a recept, elküldöm.)

 Ha csak ennyit tettem volna is már emlékezetes ajándék lett volna, de el akartam kerülni, hogy bemegyünk a lakásba, körülnézünk, férjem széles mosollyal konstatálja és ízlelgeti, hogy milyen nagyszerű ötlet, kivitelezés, stb. aztán fél óra múlva végeztünk is.

Így részletesen összeállítottam az útikönyv alapján kis összefoglalókat Chicago egyes területeiről, körzeteiről, s ahogy jártuk be a lakás helyiségeit, mondtam, mutattam, ha ki volt nyomtatva éppen… Sőt, a Lincoln Parkban még le is ültünk kicsit a kanapéra (akarom mondani a fűbe :)) és koktéloztunk is.

Ezt nyilván bármelyik várossal meg lehet csinálni, legyen az külhoni vagy magyar. A lényeg, hogy legyenek jellegzetes helyek, amik vagy önmaguktól jellegzetesek, beszédesek, vagy azért mondanak sokat, mert az ünnepeltnek valamiért fontos vagy egy emléket őriz onnan.

 Most pedig íme néhány emlékezetes kép a művemről. :) Ha kedvet kaptatok, ne fogjátok vissza magatokat: irány a nagyvilág ... a lakásban! :)

 [nggallery id=8]

A bejegyzés trackback címe:

https://rapiddesign.blog.hu/api/trackback/id/tr867335576

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Lővey Júlia 2012.06.25. 06:48:11

Kedves Ildikó! Fantasztikusan jó ez az ötlet:))))) Mennyit gondolkoztam, hogy mivel ajándékozzam meg a Kedvesemet ami azért belefér a szűk költségvetésünkbe. És erre megtaláltam ezt a kiváló blogot. Annyira jó érzés lehet, hogy már a készülődés alatt is utazhatunk. Én - felbátorodva a képeken - Prágával fogok próbálkozni mert ott ismerkedtünk meg. Még egyszer gratulálok a kiváló, talán másokat is inspiráló ötlethez. Lővey Júlia

rapinhu1_ildi 2012.06.25. 18:53:23

Kedves Júlia! Köszönöm a kedves sorokat, gratulációt! Egyúttal nagyon örülök, hogy ötletet adhattam. Ha bármiben tudnék segíteni, ötletelni, csak írjon nyugodtan! Sok sikert az előkészületekhez, a megvalósításhoz és az ünnepléshez! Ildikó

Timi 2012.06.29. 18:36:12

Kedves Ildikó! Ez fantasztikusan jó ötlet, és tényleg még az ilyen kétbalkezesek is meg tudják csinálni, mint én. A pisztáciás csirke is nagyon jól néz ki, engem érdekelne a receptje:-) További sok sikert a bloghoz: Timi

rapinhu1_ildi 2012.06.30. 17:50:34

Kedves Timi! Nagyon örülök, hogy tetszett a bejegyzés - és az ötlet! Köszönöm a hozzászólásod! Van egy jó hírem: nincsenek kétbalkezesek, csak olyanok, akik azt HISZIK magukról, hogy kétbalkezesek! Majd meglátod! :) És most íme a PISZTÁCIÁS CSIRKEMELL BARACKKAL ÉS KUSZKUSSZAL receptje: Hozzávalók 2 főre: - 2 egész csirkemellfilé - 10-12 dkg pisztácia (még a sózott-pörkölt változat is jó ide) - só - egy nagy konzerv feles őszibarack - 1 ek cukor - 4 dkg margarin - fűszerek (só, gyömbér, mézeskalács fűszerkeverék) - 2 bögre kuszkusz (összesen kb.5 dl) Elkésztés: A két csirkemellet félbevágjuk, hogy vékony rétegeket kapjunk. A 4 szeletbe éles hegyű késsel lyukakat metszünk. Minden résbe dugunk egy pisztáciát. Besózzuk a melleket, letakarjuk, hűtőbe tesszük. A feles őszibarackokat vékony szeletekre vágjuk, serpenyőben 2 dkg margarint melegítünk és cukrot hevítünk, majd zutty, bele a barackokat és egy kis gyömbért. Kicsit átforgatjuk. A maradék pisztáciát durván felaprítjuk, majd egy másik serpenyőben kissé megpirítjuk (vigyázat, könnyen odaég), ha kész, gyorsan kilapátoljuk egy tányérba, nehogy a forró serpenyőben láng nélkül is odaégjen. Egy papírtörlővel kitöröljük a serpenyőt, begyújtjuk a sütőt 160 - 180 fokra, majd a "pisztáciás" serpenyőbe tesszük a maradék 2 dkg margarint, elősütjük a mellek mindkét oldalát, majd sütőben a tepsibe kis vizet téve, alufóliával lefedve 10 percig sütjük, ezután grillre téve fólia nélkül 5 percig aranyra grillezzük. Míg a sütőben sül a csirke, egy tálba tesszük a kuszkuszt, picit megsózzuk, nagyvonalúan mézeskalács fűszerkeveréket adunk hozzá, majd annyi forró, de nem forrásban lévő vizet öntünk rá, hogy éppen ellepje. Letakarjuk. 5 perc után megnézzük, ha nem elég puha, még adunk hozzá egy kevés vizet és letakarjuk ismét. Tálalás: 3-4 evőkanál kuszkuszt a tányér egyik részére halmozunk, megszórjuk bőven pirított pisztáciával, majd sorban ráhelyezünk 6 szelet barackot és egy kis maragarinos-cukros-barackos lével is megcsepegtetjük ezt a részét művünknek. 2 csirkemellet ízlésesen a köret mellé csúsztatunk, arcunkra pedig felhelyezzük az "És most várom a dicséreteket" MOSOLYT! :)))))) Megjegyzés: a recept működik csirkecomb filével is. Jó átvágyat hozzá! Ildi
süti beállítások módosítása